بازاریابی، همیشه یکی از دغدغههای شرکتهای فناور بوده است. بهصورت سنتی، روشهایی برای بازاریابی وجود دارد که از آن جمله میتوان به ارسال نامه، تبلیغات رسانهای و شرکت در نمایشگاهها اشاره نمود....
بازاریابی در حوزه فناوریهای بالا، همیشه چالشهایی را برای مدیران شرکتهای فناور در پی داشته است. در اینجا 9 درس مهم برای اتخاذ روشهای صحیح بازاریابی ارائه میشود.
شرکتهای کارآفرین نوپا بیشترین مواهب اقتصادی را برای یک کشور ایجاد میکنند. بنابراین باید از کارآفرینان جوان که صاحب ایدهای نو هستند حمایت شود. در این بین دانشگاهها نقش بسیار پررنگی دارند که باید...
هر کسب و کاری نیاز به برنامهریزی دارد. بسیاری از متخصصان معتقداند که در کنار هر کسب و کار، باید یک برنامه کسب و کار نیز وجود داشته باشد. نوشتن برنامه کسب و کار برای برخی، کاری عبث و وقتگیر به...
برنامهریزی برای بازاریابی یک فناوری جدید، چالشهایی را برای کارآفرینان کوچک و متوسط (SMEs) ایجاد مینماید. ساز و کارهای توسعه راهبردهای بازاریابی موفق در محصولات فناوری بالا، فرآیند بسیار...
پیش از شروع یک کسب و کار تازه در حوزه فناوری بالا، نکاتی کلیدی وجود دارد که دانستن آنها میتواند شانس موفقیت شما را افزایش دهد. درک صحیح از ایده و نوآوری، چگونگی پیادهسازی و مواردی درباره استخدام...
از ارائه ایده تا راهاندازی یک شرکت نوپا در حوزه فناوری بالا، راه درازی است. فرصتشناسی یکی از عوامل موثر در این مسیر است، در واقع این که یک کارآفرین بتواند برای مسیر تبدیل ایده به محصول، فرصتها و...
تغییر شکل بازار (Market transformation) یکی از پارامترهای مهم در فروش محصولات دارای نوآوری است. در اینجا مفهوم تغییر شکل بازار تشریح شده و عواملی که منجر به افزایش سرعت تغییر شکل بازار میشوند...
آمریکا همیشه به عنوان کشور کارآفرین در جهان معرفی شده است. بنیاد کافمن، اخیرا گزارشی درباره روند کارآفرینی در فناوریهای بالا در آمریکا تهیه نموده است که نشان میدهد برخلاف تصور عموم، کارآفرینی...
اگر از جمله افرادی هستید که ایدهای برای راهاندازی کسب و کار دارید اما هنوز اقدامی برای شروع کار نکردهاید، توصیه میشود این راهنما را تا انتها بخوانید. در این راهنما، سعی شده تا مراحل مختلف...
هند به عنوان یکی از کشورهای با پتانسیل بالا، هنوز در بخش کارآفرینی و نوآوری با مشکلات جدی روبرو است به طوری که بسیاری از پتانسیلهای این کشور پر جمعیت به مرحله ظهور نرسیده است. گرههای بسیاری در...
ژاپنیها همیشه در ارائه محصولات جدید، نوآوری را سرلوحه طراحیهای خود قرار میدهند. در واقع کشور ژاپن بهشت نوآوری است، با این حال کارآفرینی در این کشور با ضعفهایی روبرو بوده است. بسیاری فرهنگ و...
پند و اندرز همیشه خاص پیران نبوده و گاهی بازگویی تجربیات یک مدیر موفق میتواند راهگشای جوانان باشد. سوازن استینبرگر، مدیر یکی از شرکتهای موفق در آمریکا، 5 نکته کلیدی برای موفقیت کارآفرینان نوپا را...
بسیاری از شرکتهای نوپا در حوزه فناوریهای بالا با شکست روبرو میشوند. کنکاش پیرامون دلایل این شکستها و اعلام آن میتواند به کارآفرینان حوزههای فناوریبالا کمک کند تا با درنظر گرفتن این تجربیات...