در این گزارش چگونگی تعیین هزینههای یک محصول برای تعیین نقطه سر بهسر ارائه شده است. با بدست آوردن نقطه سر بهسر میتوان نقطه آغازی برای قیمتگذاری داشت و بر مبنای سیاستهای شرکت، قیمت نهایی محصول...
گاهی محققان و دانشمندان ایده خوبی داشته و درصدد راهاندازی کسب و کار جدیدی هستند. اما با قواعد کار آشنایی ندارند. مهارتی در نوشتن برنامه کسب و کار و جذب سرمایه ندارند. برای چنین افرادی، پیشنهاد...
قیمتگذاری کالا یکی از موارد پر چالش در کسب و کار است که به بنا به شرایط و اهداف هر شرکت میتواند متفاوت از دیگر شرکتها انجام شود. اگرچه، برای قیمتگذاری مناسب یک فرمول مشخص وجود ندارد اما...
هرچند برونسپاری به عنوان یک ابزار کارآمد برای توسعه کسب و کار در جهان شناخته میشود، اما این کار چالشهایی دارد که در این گزارش به بررسی برخی از این چالشها پرداخته میشود.
شرکتهای نوپا ممکن است در بخش مالی و حسابداری دچار اشتباهاتی شوند که به کسب و کار آن لطمه وارد کند. 7 اشکال عمده که کارآفرینان شرکتهای نوپا باید از آن پرهیز کنند در ذیل آمده است.
بازاریابی محصولات فناوری بالا با دیگر محصولات تفاوت عمدهای دارد؛ دلیل این امر، ویژگیهای منحصر به فرد این حوزه است. در این گزارش، ویژگیهای بازاریابی شرکتهای فناور معرفی شده و راهکارهایی برای...
اگر از جمله افرادی هستید که ایدهای برای راهاندازی کسب و کار دارید اما هنوز اقدامی برای شروع کار نکردهاید، توصیه میشود این راهنما را تا انتها بخوانید. در این راهنما، سعی شده تا مراحل مختلف...
آمریکا همیشه به عنوان کشور کارآفرین در جهان معرفی شده است. بنیاد کافمن، اخیرا گزارشی درباره روند کارآفرینی در فناوریهای بالا در آمریکا تهیه نموده است که نشان میدهد برخلاف تصور عموم، کارآفرینی...
شرکتهای فعال در حوزه فناوری بالا، معمولا محصول یا خدمت جدیدی را به بازار عرضه مینمایند. اما این جدید و نو بودن، ضامن فروش موفق نیست. بازاریابی، کلید اصلی موفقیت مالی است. اما بازاریابی به تنهایی...
تغییر شکل بازار (Market transformation) یکی از پارامترهای مهم در فروش محصولات دارای نوآوری است. در اینجا مفهوم تغییر شکل بازار تشریح شده و عواملی که منجر به افزایش سرعت تغییر شکل بازار میشوند...
از ارائه ایده تا راهاندازی یک شرکت نوپا در حوزه فناوری بالا، راه درازی است. فرصتشناسی یکی از عوامل موثر در این مسیر است، در واقع این که یک کارآفرین بتواند برای مسیر تبدیل ایده به محصول، فرصتها و...
پیش از شروع یک کسب و کار تازه در حوزه فناوری بالا، نکاتی کلیدی وجود دارد که دانستن آنها میتواند شانس موفقیت شما را افزایش دهد. درک صحیح از ایده و نوآوری، چگونگی پیادهسازی و مواردی درباره استخدام...
برنامهریزی برای بازاریابی یک فناوری جدید، چالشهایی را برای کارآفرینان کوچک و متوسط (SMEs) ایجاد مینماید. ساز و کارهای توسعه راهبردهای بازاریابی موفق در محصولات فناوری بالا، فرآیند بسیار...
هر کسب و کاری نیاز به برنامهریزی دارد. بسیاری از متخصصان معتقداند که در کنار هر کسب و کار، باید یک برنامه کسب و کار نیز وجود داشته باشد. نوشتن برنامه کسب و کار برای برخی، کاری عبث و وقتگیر به...
شبکههای اجتماعی ابزاری بسیار مناسب در خدمت شرکتهای فناور هستند. استفاده از این شبکهها موجب کاهش هزینه بازاریابی و اثربخشتر شدن برنامههای بازاریابی میشود. در اینجا سعی شده تا راهکارهای مناسبی...
شرکتهای کارآفرین نوپا بیشترین مواهب اقتصادی را برای یک کشور ایجاد میکنند. بنابراین باید از کارآفرینان جوان که صاحب ایدهای نو هستند حمایت شود. در این بین دانشگاهها نقش بسیار پررنگی دارند که باید...
برونسپاری به عنوان یکی از راهبردهای بسیار مهم در کسب و کار شناخته میشود که بسیاری از شرکتهای بزرگ دنیا در حال حاضر از آن استفاده میکنند. این گزارش دلایل برونسپاری و مزیتهای ایجاد شده در این...