هزینه‌های ثابت و متغییر در کسب و کارهای کوچک

کد بلاگ : #736
تاریخ انتشار : یکشنبه, 5 مهر 1394 9:06
تعداد بازدید کننده : 769
چاپ ارسال به دوستان
شما این مطلب را ارسال خواهید کرد:
هزینه‌های ثابت و متغییر در کسب و کارهای کوچک
  • Reload بازآوری
بزرگ یا کوچک بودن حروف اهمیت ندارد
ارسال
کارآفرینان کسب و کارهای کوچک باید اطلاع دقیقی از هزینه‌های ثابت و متغییر خود داشته باشند. این هزینه‌ها در نهایت می‌تواند برای تعیین قیمت نهایی محصول مورد استفاده قرار گیرد. در این گزارش به معرفی این هزینه‌ها و تعامل آنها با هم پرداخته می‌شود.

زمانی یک کسب و کار کوچک آغاز می‌شود، شما با دو نوع هزینه روبرو هستید: هزینه‌های ثبات که تغییر نمی‌کنند و هزینه‌های متغییر که با تغییر حجم تولید تغییر می‌کنند. اطلاع از رابطه میان این دو نوع هزینه اهمیت زیادی دارد چرا که می‌تواند روی سود و زیان کار اثرگذار باشد.

هزینه‌های ثابت به حجم تولید وابسته نبوده و به فروش ما نیز ارتباطی‌ ندارد. شما همیشه باید به صورت ثابت آنها را پرداخت کنید. اجاره بهای یکی از این هزینه‌ها است. استهلاک مثال دیگری از هزینه‌های ثابت است که به تجهیزات استفاده شده توسط شما مربوط می‌شود.

هزینه‌های متغییر به فروش شما مستقیما ارتباط پیدا می‌کند. در واقع با تغییر میزان فروش، هزینه‌های متغییر تغییر می‌کنند. هزینه نیروی انسانی یا مواد اولیه از جمله این هزینه‌ها می‌باشد. معمولا برای کاهش هزینه‌های یک کسب وکار باید به سراغ هزینه‌های متغییر رفت. برای مثال اگر نیاز به کاهش هزینه‌ها است باید مواد اولیه مورد استفاده در محصول نهایی مورد بررسی قرار گیرد یا نیروی کار مورد استفاده در بخش تولید ارزیابی مجدد شود. کمیسیون‌های فروش، هزینه تحویل کالا، هزینه حمل و نقل، دستمزدها و تعداد نیروی انسانی پاره وقت از جمله مواردی است که می‌توان به آنها توجه کرد. با کاهش فروش، همه این هزینه‌های متغییر کاهش می‌یابد در واقع منطقی آن است که کاهش یابد.

 هزینه‌هایی هم وجود دارند که به آنها هزینه‌های نیمه متغییر گفته می شود. چنین هزینه‌های به گونه‌ای هستند که هم ثابت بوده و هم می‌توانند تغییر کنند. برای مثال دستمزد بخش فروش از جمله هزینه‌های نیمه‌متغییر است. بخشی از حقوق این کارکنان ثابت بوده و بخشی نیز کمیسیون فروش آنها است. زمانی که شما با این هزینه‌ها سر و کار دارید، باید بخش ثابت را وارد هزینه‌های ثابت کنید و بخش متغییر را به بخش هزینه‌های متغییر اختصاص دهید.

هر تغییری در بخش هزینه‌ها می‌تواند روی سود شما اثر به سزایی داشته باشد. تغییر در حجم فروش می‌تواند روی سود شما موثر باشد. قیمت محصول از دیگر عوامل موثر در سود است که با حجم فروش و هزینه‌ها تعامل دارد. اخیرا پژوهشی روی رابطه میان قیمت، هزینه‌ها و حجم کالای فروخته شده انجام شده است. در این تحلیل نشان داده شده که چگونه می‌توان از روی هزینه‌های مستقیم و غیرمستقیم متغییر و ثابت، قیمت‌گذاری صحیحی روی محصول انجام داد.

منبع:

www.bizfinance.about.com/od/pricingyourproduct/qt/Fixed_Variable_Costs.htm

5 کاری که باید شرکت‌های نوپا برون‌سپاری کنند.










“ هزینه‌های ثابت و متغییر در کسب و کارهای کوچک ”

نظرات

bolditalicunderlinelinkunlinkparagraphhr
  • Reload بازآوری
بزرگ یا کوچک بودن حروف اهمیت ندارد
ارسال