استفاده از شبکه‌های اجتماعی در تقویت بخش بازاریابی

کد بلاگ : #625
تاریخ انتشار : دوشنبه, 22 تیر 1394 9:18
تعداد بازدید کننده : 579
چاپ ارسال به دوستان
شما این مطلب را ارسال خواهید کرد:
استفاده از شبکه‌های اجتماعی در تقویت بخش بازاریابی
  • Reload بازآوری
بزرگ یا کوچک بودن حروف اهمیت ندارد
ارسال
شبکه‌های اجتماعی ابزاری بسیار مناسب در خدمت شرکت‌های فناور هستند. استفاده از این شبکه‌ها موجب کاهش هزینه بازاریابی و اثربخش‌تر شدن برنامه‌های بازاریابی می‌شود. در اینجا سعی شده تا راهکارهای مناسبی برای بهبود بازاریابی شرکت‌های فناور در شبکه‌های اجتماعی ارائه شود.

گاهی بازاریابی کسب و کار شما آن طور که می‌خواهید پیش‌نمی‌رود. این مشکل می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد که یکی از آنها مدل کسب و کار است. در واقع مدل کسب و کار شما به گونه‌ای است که بیش از آنکه روی فروش به مشتریان متمرکز باشد روی فروش کسب‌و‌کار به کسب‌و‌کار (B2B) متمرکز است. در ذیل 6 روش مختلف برای تقویت بخش فروش B2B آمده است که این روش‌ها می‌توانند کسب و کار فناوری بالا را شکست‌ناپذیر کنند:

1- از شبکه‌های اجتماعی و وبلاگ‌ها برای تقویت بخش بازاریابی استفاده کنید. این راه بهترین مسیر ایجاد ارتباط با تصمیم‌سازان در شرکت‌های مختف است. به جای این که پول زیادی به نشریات برای درج آگهی بدهید، در اینترنت نشریه تجاری خود را راه‌اندازی کنید. در حال حاضر بیشتر شبکه‌های اجتماعی با شرکت‌های بزرگ در ارتباط هستند.

2- با وارد شدن به شبکه‌های اجتماعی، پتانسیل‌های زیادی پیش روی شماست. به جای استفاده از یک صفحه تبلیغاتی در شبکه اجتماعی، سعی در انتشار لینک خود در صفحات مورد نظر خود کنید. با این کار به سرعت بازدیدکنندگان شما تبدیل به خریدار می‌شوند. به جای این که برای دیگران اسپم تبلیغاتی بفرستید، برای تصمیم‌سازان شرکت‌های هدف، اطلاعات مفیدی درباره محصولات خود ارسال کنید.

3- بازدیدکنندگان، سرنخ‌ها شما هستند. آنها را رها نکنید. اگر از شما خرید نکردند تلاش کنید اطلاعات تکمیلی بیشتری از قبل ویدئو، مقاله، گزارش و غیره برای آنها ارسال کنید. این کار خوراک‌دهی به سرنخ‌‌ها است.

4- شما وارد شبکه‌های اجتماعی شده‌اید، بازدیدکننده جلب کرده‌اید و آنها را تبدیل به خریدار نموده‌اید. اکنون زمانی است که باید رابطه میان خود و خریدار را حفظ کنید. یک بانک اطلاعاتی از خریداران ایجاد کنید. به صورت دوره‌ای برای آنها اطلاعات جدیدی درباره محصولات خود ارسال کنید و آنها را به روز کنید. مشتریان دیروز شما باید برای خرید فردا آماده شوند. آنها باید بدانند که برای شما اهمیت زیادی دارند.

5- نام‌تجاری (برند) خود را در ذهن خریدار حک کنید. با توسعه فناوری‌هایی نظیر عینک گوگل، به زودی خریداران شما با اطلاعات متعددی بمباران می‌شوند. حفظ رابطه با خریداران به شما کمک می‌کند در شرایط بسیار سخت رقابت برای فروش، کسب و کار شما شکست‌ناپذیر باشد.

منبع:

http://www.bristolstrategy.com/2014/03/5-ways-b2b-marketing-can-make-high-tech-business-invincible

چه نوع قیمت‌گذاری مناسب است؟



“ استفاده از شبکه‌های اجتماعی در تقویت بخش بازاریابی ”

نظرات

bolditalicunderlinelinkunlinkparagraphhr
  • Reload بازآوری
بزرگ یا کوچک بودن حروف اهمیت ندارد
ارسال