6 راهبرد برای مدیریت بهتر بخش بازاریابی

کد بلاگ : #547
تاریخ انتشار : یکشنبه, 3 خرداد 1394 9:13
تعداد بازدید کننده : 881
چاپ ارسال به دوستان
شما این مطلب را ارسال خواهید کرد:
6 راهبرد برای مدیریت بهتر بخش بازاریابی
  • Reload بازآوری
بزرگ یا کوچک بودن حروف اهمیت ندارد
ارسال
بازاریابی همیشه قلب یک کسب و کار موفق است. در ذیل شش راهکار مناسب برای مدیریت بخش بازاریابی در شرکت‌های فناوری‌بالا ارائه می‌شود.

زمانی که قرار است یک شرکت نوپا در حوزه فناوری‌های بالا، با کمترین هزینه بیشترین فروش را داشته باشد باید روی بازاریابی متمرکز شود. در اینجا شش راهبرد مهم برای مدیریت بخش بازاریابی در این نوع شرکت‌ها آمده است:

1-بدون برنامه عمل نکنید: شرکتی که برای بازاریابی خود برنامه راهبردی ندارد مثل کشتی بدون سکان می‌ماند. هر تلاطمی می‌تواند این کشتی را به بی‌راهه بکشاند. بدون برنامه راهبردی، جاگیری شرکت در بازار اشتباه خواهد بود و اطلاعات نادرستی به تصمیم‌گیران شرکت خواهد رسید.

2-همه سر نخ‌ها را از مشتری بگیرید:  شاید این نکته خیلی واضح به نظر برسد اما گاهی هیچ کانالی برای اعمال نظر مشتری ایجاد نشده است. بنابراین پیشنهاد می‌شود سالی دو نشست برای بررسی نظرات مشتریان در شرکت برگزار شود. سالی چند نشست غیررسمی با مشتریان برگزار شود. به صورت منظم به مشتریان دائمی و خوب خود تماس بگیرید و نظر آنها را پیرامون محصولات خود جویا شوید. همچنین می‌توانید از فرم‌های نظرسنجی مبتنی بر ایمیل استفاده کنید.

3-هدف بدون برنامه بی‌معنی است: زمانی که شما اهداف خود را تعیین می‌کنید باید فعالیت‌های مرتبط با اهداف خود را نیز مشخص کنید. لازم است با یک تحلیل دقیق و در نظر گرفتن جزئیات، برنامه‌ها و فعالیت‌های خود را برای هر هدف مشخص کنید. بدون آن، نمی‌توانید انتظار تحقق اهداف بازاریابی خود را داشته باشید.

4- فروش بهترین یاور شماست: بخش فروش و بازاریابی همیشه یکدیگر را متهم به کم کاری می‌کنند. بنابراین گاهی بخش فروش به صورت مستقیم وارد کار بازاریابی می‌شود که با این کار به برنامه‌های بازاریابی لطمه وارد می‌شود. با آموزش بخش فروش می‌توان مانع بروز این مشکل شد. یکی از راه‌های جلوگیری از چنین مشکلاتی، پاسخ‌دهی به نیاز بخش فروش است. برای هر مرحله از فروش، برنامه‌ و ساز وکار لازم را در نظر بگیرید. مدیران باید عملا نشان دهند که بخش فروش برای آنها اهمیت زیادی دارد.

5- شاخص‌ها را فراموش نکنید: زمانی که شما نتوانید چیزی را اندازه‌گیری کنید نمی‌توانید درباره آن قضاوت صحیحی داشته باشید. گاهی برنامه‌های بازاریابی بدون شاخص ارزیابی هستند. برای مثال یک شرکت در نمایشگاهی شرکت کرده و صدها هزار دلار خرج می‌کند بدون این که دقیق بداند قصد رسیدن به چه چیزی را دارد. برای هر سرمایه‌گذاری بازاریابی باید بدانیم: چه اهداف قابل اندازی‌گیری برای فعالیت بازاریابی خود داریم؟ چه راهبردی برای رسیدن به اهداف داریم؟ چه راه‌های جایگزینی برای رسیدن به این اهداف وجود دارد؟ چه میزان سرمایه‌ برای رسیدن به این اهداف لازم است؟ چطور روند پیشرفت کار را رصد کنیم؟ چطور بفهمیم که موفق شده‌ایم؟

6-هزینه کمتر، درآمد بیشتر:

باید تمام نیروهای انسانی از چند مهارت مختلف برخوردار باشند. مهارت و انعطاف‌پذیری نیروی انسانی باید با قابلیت تغییر سریع در صورت نیاز، ادغام شود. افراد در محل‌های مناسب خود قرار گیرند و آنها را تشویق به ارائه خلاقیت در مواجه با مشکلات کنید.

منبع:

http://www.marketingprofs.com/3/harris1.asp

سازمان دهی بازاریابی در شرکت های فناور

“ 6 راهبرد برای مدیریت بهتر بخش بازاریابی ”

نظرات

bolditalicunderlinelinkunlinkparagraphhr
  • Reload بازآوری
بزرگ یا کوچک بودن حروف اهمیت ندارد
ارسال