9 درس مهم برای بازاریابی شرکت‌های فعال در حوزه فناوری بالا

کد بلاگ : #402
تاریخ انتشار : شنبه, 2 اسفند 1393 0:00
تعداد بازدید کننده : 1447
چاپ ارسال به دوستان
شما این مطلب را ارسال خواهید کرد:
9 درس مهم برای بازاریابی شرکت‌های فعال در حوزه...
  • Reload بازآوری
بزرگ یا کوچک بودن حروف اهمیت ندارد
ارسال
بازاریابی در حوزه فناوری‌های بالا، همیشه چالش‌هایی را برای مدیران شرکت‌های فناور در پی داشته است. در اینجا 9 درس مهم برای اتخاذ روش‌های صحیح بازاریابی ارائه می‌شود.

کمبود بودجه و منابع، همیشه به‌عنوان یکی از عوامل محدود کننده بازاریابی شناخته می‌شوند. با این حال، باید با توجه به منابع موجود، راهکارهایی را برای بازاریابی بهتر پیدا نمود. در ادامه، 9 درس آموزنده برای شرکت‌های فناور، به‌منظور بازاریابی بهتر ارائه می‌شود:

1- سعی کنید همه جا حضور داشته باشید: بیشتر مشتریان برای انجام خرید، به جستجوی آنلاین می‌پردازند. بنابر این، بهتر است تا جایی که امکان دارد فضاها و سایت‌هایی را که مشتریان شما به آنجا سرکشی می‌کنند، شناسایی نموده و تبلیغات خود را در آنجا قرار دهید. البته با توجه به محدودیت‌های مالی، بهتر است از وبلاگ‌ها شروع نمایید و به بهینه‌سازی نتایج موتور جستجو فکر کنید.

2- استفاده از روش مدیریت هدایتی (lead management): برای افزایش کارایی سایت‌ اینترنتی شرکت، از مدیریت هدایتی استفاده نمایید؛ با این کار می‌توان کارایی سایت را تا دو برابر افزایش داد.

3- با احتیاط، همه چیز را امتحان کنید: روش‌های مختلف جلب مخاطب را مورد آزمایش قرار دهید. اما مراقب باشید که زمان خود را بیش از حد، صرف آزمایش این روش‌ها نکنید بلکه به دنبال روش‌هایی باشید که مشتریان را به سوی شما روانه سازد. شما می‌توانید با طراحی فرم، قرار دادن لیست محصولات یا هر اطلاعات مفید دیگری مشتریان را به سوی خود جلب نمایید. اگر نیاز به کمک بیشتری در این بخش دارید، به اینجا مراجعه کنید.

4- مشتری را راضی نگه‌ دارید: ارائه خدمات و محصولات باید به‌گونه‌ای باشد که مشتریان تجربه خوبی از خرید خود داشته باشند. برای این کار، می‌توانید یک انجمن بازاریابی آنلاین ایجاد نمایید و از مشتریان، کارمندان، شرکا و تمام کسانی که در کسب و کار شما دخیل هستند، بخواهید تا ایده‌ها و نظرات خود را برای بهبود فرآیند کار مطرح نمایند. اما اگر کسی در این انجمن فعالیت نکرد چه کنیم؟ خودمان باید آغازگر کار باشیم و از چند کاربر که صمیمت بیشتری با آنها داریم بخواهیم که به ما در این کار کمک نمایند.

5- برای بازاریابی، ردیف بودجه‌ ویژه‌ای اختصاص دهید: بازاریابی، یکی از بخش‌های پرهزینه در بسیاری از شرکت‌ها است به‌طوری که برخی معتقداند که بالاترین گردش مالی شرکت‌های کارآفرین، به بخش بازاریابی مربوط می‌شود. بنابراین، باید برای این بخش، بودجه ویژه‌ای اختصاص یابد.

6- آموزش به پرسنل بخش فروش را فراموش نکنید: فروختن، کار بسیار سختی است. مدیران معمولا برای فروش بیشتر، روی همه چیز سرمایه‌گذاری می‌نمایند؛ اما یکی از چیزهایی که از آن غافل می‌شوند، آموزش فروشندگان است.

7- تعادل را در کار فراموش نکنید: شما ابزارهای مختلفی را برای بازاریابی در اختیار دارید که هر یک از آنها می‌تواند وقت و انرژی از شما بگیرد که همین کار موجب استرس شما خواهد شد. با شناسایی این ابزارها، آگاهی از توانمندی‌های آنها، بهبود محصول و حمایت از بخش فروش، سعی نمایید تعادلی در کار خود ایجاد کنید و با کنار گذاشتن روش‌های ناکارآمد، بر استرس خود غلبه نمایید.

8- در هر مرحله از بازاریابی، خود را توانمندتر کنید: برای ایجاد یک ساز و کار کامل بازاریابی، لازم است مراحل مختلفی طی شود؛ مثلا وبسایتی طراحی نموده و یا سفارش تبلیغات در جایی داده شود. در طی هر یک از این مراحل، باید بخش بازاریابی شرکت یک گام به بلوغ خود نزدیک‌تر شود. در واقع این مراحل باید به‌گونه‌ای طراحی شوند که به افزایش توانمندی بخش بازاریابی کمک نمایند.

9- روی ابزارهای صحیح سرمایه‌گذاری کنید: بدون استفاده از فناوری، نمی‌توان بازاریابی صحیح و کاملی داشت. برخی فناوری‌ها حساب خود را پس داده و برخی دیگر، باید در بوته آزمون قرار داده شوند. این ابزارها باید به دقت مورد بررسی قرار گرفته و گزینه‌های مناسب و کارآمد انتخاب شوند.

منبع:

http://blog.marketo.com/2008/05/my-9-commandmen.html


نقش طلایی کارآفرینان جوان برای اقتصاد کشور

“ 9 درس مهم برای بازاریابی شرکت‌های فعال در حوزه فناوری بالا ”