10 چالشی که صاحبان کسب و کار باید با نوآوری از آنها عبور نمایند.

کد بلاگ : #347
تاریخ انتشار : شنبه, 11 بهمن 1393 0:00
تعداد بازدید کننده : 1454
چاپ ارسال به دوستان
شما این مطلب را ارسال خواهید کرد:
10 چالشی که صاحبان کسب و کار باید با نوآوری از...
  • Reload بازآوری
بزرگ یا کوچک بودن حروف اهمیت ندارد
ارسال
معمولا کسب و کارها با چالش‌های کوتاه و دراز مدت همراه هستند که چاره بسیاری از آنها نوآوری است.

معمولا کسب و کارها با چالش‌های کوتاه و دراز مدت همراه هستند که چاره بسیاری از آنها نوآوری است. 10 چالشی که معمولا صاحبان کسب و کار با آن روبرو بوده و نوآوری پاسخ‌گوی آن است در ذیل آمده است:

1- چطور می‌توان نیاز مشتری را برآورده ساخت و از این راه سود برد؟ کسب و کار باید به‌گونه‌ای تعریف شده باشد که نیاز مشتریان را برآورده سازد بنابراین، شناخت نیاز مشتری اولین گام در مسیر سوددهی است. در اینجا لازم است تا صاحبان کسب و کار با کنکاش پیرامون نیازهای پنهان مشتری، با این نیازها آشنا شده و راهکارهایی را برای رفع آن پیش‌بینی نمایند و این راهکارها را به‌عنوان پیشنهاداتی در سبد خدمات خود قرار دهند.

2- چطور بفهمیم که چه ایده‌ای مناسب است و باید روی آن سرمایه‌گذاری نمود؟ هر یک از پرسنل می‌توانند ایده‌های مختلفی را برای توسعه کار داشته باشند. پیش از پرداختن به این ایده‌ها، باید آنها را با اهداف مشتریان مقایسه و سپس با خلاقیت و نوآوری برای پرورش آن ایده اقدام نمود.

3- چگونه می‌توان آینده را پیش‌بینی نمود؟ اگر نتوانید پیش‌بینی از آینده داشته باشید، بازخوردهای منفی آن را خواهید دید. برای داشتن چشم‌اندازی از آینده، روندهای فعلی را بشناسید و آن را به آینده تعمیم دهید. براساس چشم‌انداز ایجاد شده، می‌توانید فعالیت‌های نوآورانه را تعریف نمایید.

4- چگونه می‌توان نوآوری فناورانه را تجاری‌سازی نمود؟ کسانی که یک اختراع یا نوآوری جدیدی در یک فناوری دارند می‌توانند این یافته خود را بفروشند. برای تجاری‌سازی ایده‌ها باید کار تحقیقاتی انجام داد تا ایده تبدیل به نوآوری شود.

5- چگونه می‌توان به اهداف از پیش تعیین شده در کسب و کار رسید؟ تعیین نقشه راه و ترسیم برنامه راهبردی بهترین ابزار در این مسیر است. مدیران کسب و کار با بررسی شرایط بازار و روند کار در کسب و کار خود می‌توانند جهت حرکت خود را تغییر داده و اصلاح نمایند. بنابراین، ترسیم نقشه راه خلاقانه و نوآورانه می‌تواند مسیر رشد آنها را برای رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده هموار نماید.

6- چطور می‌توان بـِرند خود را به مشتریان شناساند؟ برند، راه ارتباطی میان کسب و کار و مشتریان است. برای این که بتوان نام خوشی را در ذهن مشتریان ایجاد نمود باید با ارائه خلاقیت و نوآوری، پیشنهادات ارزشمندی متناسب با نیاز مشتری تدارک دید. با پیاده‌سازی این ایده‌ها ذهنیت خوبی برای مشتریان ایجاد می‌شود.

7- چگونه می‌توان راهبرد کسب و کارمان را اجرا کنیم؟ هر شرکتی، دارای ‌راهبرد کسب و کاری است که باید در یک دوره زمانی اجرا شود. داشتن برنامه اجرایی بهترین ابزار برای پیاده‌سازی راهبرد کسب و کار است. اجرای راهبردهای نوآورانه می‌تواند کسب و کار را در رسیدن به اهداف خود کمک نماید.

8- چگونه می‌توان کسب و کار را رشد داد؟ شناسایی مدل‌های کسب و کار پایدار می‌تواند شما را برای رسیدن به این هدف یاری نماید. با تغییر چشم‌اندازهای کاری، تمامی شرکت‌های بزرگ و کوچک باید به سراغ مدل‌های کسب و کار جدید بروند. دلیل این امر آن است که مدل فعلی پاسخ‌گوی رشد کسب و کار نیست و باید مدل جدیدی به کار گرفته شود. تعیین این مدل جدید باید براساس نیاز مشتریان انجام شود.

9- چگونه می‌توان خطرات موجود در مسیر کسب و کار را کاهش داد؟ هر بازاری دارای فرصت‌هایی است که می‌توان از آنها برای کسب درآمد استفاده نمود. باید این فرصت‌ها شناسایی شده و با ایجاد مدل‌های کم هزینه، مانند تغییر رنگ یا ماده اولیه، نهایت استفاده را از این فرصت‌ها برد. خلاقیت بهترین ابزار در این مسیر است.

10- چگونه می‌توان سوددهی را افزایش داد؟ باید وارد بازارهای مختلف شد و محصولات جدیدی را برای هر بازار آماده نمود. برای این کار باید دیدگاه‌های مشتریان شناسایی شده و راهبرد خلاقانه‌ای برای ارائه خدمت یا محصول جدید ارائه شود.


منبع:

www.innovationexcellence.com/blog/2013/10/16/10-business-challenges-in-which-innovation-is-the-answer

 

چالش‌های بازاریابی برای کارآفرینان نوپا در حوزه فناوری بالا



“ 10 چالشی که صاحبان کسب و کار باید با نوآوری از آنها عبور نمایند. ”