5 کلید طلایی برای موفقیت شرکت‌های کارآفرین در فناوری‌های نوین

کد بلاگ : #172
تاریخ انتشار : دوشنبه, 3 آذر 1393 0:00
تعداد بازدید کننده : 1757
چاپ ارسال به دوستان
شما این مطلب را ارسال خواهید کرد:
5 کلید طلایی برای موفقیت شرکت‌های کارآفرین در...
  • Reload بازآوری
بزرگ یا کوچک بودن حروف اهمیت ندارد
ارسال
پند و اندرز همیشه خاص پیران نبوده و گاهی بازگویی تجربیات یک مدیر موفق می‌تواند راهگشای جوانان باشد. سوازن استینبرگر، مدیر یکی از شرکت‌های موفق در آمریکا، 5 نکته کلیدی برای موفقیت کارآفرینان نوپا را باز می‌کند. این نکات، چکیده تجربیات سال‌ها مدیریت وی می‌باشد.

بسیاری از مدیران کسب و کار و کارافرینان حوزه فناوری‌های نوین، معترف هستند که در برخی مواقع به دلیل هجوم کارهای مختلف در یک بازه زمانی کوتاه مدت، دچار سردرگمی شده و تمرکز خود را از دست می‌دهند. در چنین شرایطی، مدیران ناگزیر به گفتن کلمه " بله"  به همه چیز و همه کس شده و رسیدگی جدی کار را به بعد موکول می‌کنند. این فرآیند موجب اضطراب، پریشانی، بروز حس ناامیدی و بی‌خوابی شبانه می‌شود.

سوزان استینبرگر (Susan Steinbrecher) مدیرعامل شرکت استینبرگر می‌گوید: "چند سال قبل، من در یک هتل زنجیره‌ای بزرگ کار می‌کردم که به ناگاه اتقاء شغلی یافته و از یک موقعیت میانی به مدیریت هتل رسیدم که برای فردی با 24 سال سن ، جایگاه بسیار خوبی بود. اما این شغل جدید  به شدت مرا آشفته کرد به طوری که به سرعت با مشکلات متعددی روبرو شدم. دشواری‌های این شغل درس‌های متعددی برای من درپی داشت که موجب شد تا با استفاده از آن تجربیات، به جایگاه امروزی خود برسم."

در ذیل 5 کلید طلایی خانم استینبرگر برای کارآفرینان جوان به منظور پیشگامی در کسب و کار خود آمده است:

1-     اعتماد و واگذاری مسئولیت می‌تواند فرصت‌ساز باشد:

یک مدیر باید بداند که چه وقت باید مسئولیتی را به کارمندان اعطاء کند و چه موقع خود، کنترل را دوباره به دست بگیرد. زمانی که من مدیر هتل بودم برای مدتی با مشکل مالی مواجه شدم. روزی تمام پرسنل هتل از بخش خدمات گرفته تا پذیرش را گردآورده و از آنها خواستم تا راهکارهای خود را برای کاهش هزینه‌ها در بخش خود اعلام کنند. فراموش نمی‌کنم آن روزی را که پرسنل هتل با راهکارهایی خلاقانه و هوشمندانه بازگشتند و پیشنهادات طلایی برای کاهش هزینه‌ها ارائه کردند. در نتیجه بدون این که رضایت‌ مشتریان دستخوش تغییری شود، صرفه‌جویی‌های لازم انجام شد.

2-     موجبات ارتقاء کارمندان خود را فراهم کنید:

کار شما به عنوان یک مدیر، قدرت دادن به کارمندان و اطلاع دقیق از پتانسیل‌های آنها است. نباید تصور کنید آنها فرمان‌برداران بی‌چون و چرای شما هستند. با درگیر کردن کارمندان در پروژه‌های جدید، فرصت یادگیری و کسب تجربه را برای آنها فراهم کنید. در مورد پیشرفت‌های شخصی و حرفه‌ای کارمندان خود، خلاق و روشن‌فکر باشید. بهترین ابزار یادگیری برای پرسنل، همکاری گروهی آنها در یک پروژه و تبادل نظر منظم میان آنها است. با ارتقاء کارمندان، فرصت‌های جدیدی به شما روی خواهند آورد و شما فرصت تفکر و تعمق درباره راهبردهای دراز مدت برای کسب و کار خود را خواهید داشت.

3-     بهترین کار خود را ارائه دهید:

همیشه کار با کیفیت ارائه دهید، به خاطر داشته باشید که شما نمی‌دانیم که چه کسانی نظاره‌گر کار شما هستند. کارمندان همیشه چشم به گفته‌ها و نوع عملکرد مدیر خود دارند. بنابراین انجام صحیح امور، بهترین روش آموزش به پرسنل بوده و اثرات مطلوبی روی آنها خواهد داشت.

4-     اجازه خطر کردن به خود بدهید:

یک بار مدیری به من گفت : " معذرت خواهی بسیار راحت‌تر از اجازه خواستن است."

این جمله زندگی من را دگرگون کرد. انسان جائز الخطاست بنابراین به غریزه خود اعتماد کنید و اهمیتی به افکار منفی ندهید. ترس از خطا کردن موجب ممانعت ازخطرکردن شده و در نهایت مانع از اخذ تصمیم‌های بزرگ برای پیشرفت می‌شود. گاهی آمار و اعداد و ارقام، فرآیند تصمیم گیری را به تعویق می‌اندازند و مانع از پیشرفت می‌شوند.

5-     کلام آخر این که: هیچ گاه پل‌های پشت سر خود را خراب نکنید:

گاهی خراب کردن پل‌های پشت سر، تنها گزینه باقیمانده به نظر می‌رسد. پیش از اقدام به این کار از خود بپرسید که آیا ویرانی این پل‌ها موجب حسرت من نخواهد شد. به تمام کسانی که در حوزه کسب و کار‌تان وجود دارند به مثابه یک شریک یا همکار احتمالی نگاه کنید. سیاست تعامل با اطرافیان را سر لوحه کسب و کارتان قرار دهید.

منبع:

http://www.entrepreneur.com/article/237860
“ 5 کلید طلایی برای موفقیت شرکت‌های کارآفرین در فناوری‌های نوین ”