شرکتهای نوپا ممکن است در بخش مالی و حسابداری دچار اشتباهاتی شوند که به کسب و کار آن لطمه وارد کند. 7 اشکال عمده که کارآفرینان شرکتهای نوپا باید از آن پرهیز کنند در ذیل آمده است.
کارآفرینان کسب و کارهای کوچک باید اطلاع دقیقی از هزینههای ثابت و متغییر خود داشته باشند. این هزینهها در نهایت میتواند برای تعیین قیمت نهایی محصول مورد استفاده قرار گیرد. در این گزارش به معرفی...
شرکتهای نوپای باید بتوانند از انرژی خود برای توسعه کسب و کار استفاده کنند. معمولا مدیران خود را درگیر برخی فعالیتهایی میکنند که آورده زیادی برای آنها ندارد. در اینجا 5 فعالیتی که باید توسط...
انتقال فناوری یکی از روشها مهم کسب درآمد برای شرکتهای فناور است. روشهای مختلفی برای این کار وجود دارد که هر یک مشکلات و مزایای خاص خود را دارد. در اینجا به بررسی اجمالی دو روش مهم انتقال فناوری...
بسیاری از شرکتهای نوپا، نیاز به سرمایهگذار دارند. بهترین ابزار برای جلب سرمایهگذار، ارائه برنامه کسب و کار (Business Plan) صحیح است. چگونگی نگارش این برنامه به شما کمک میکند تا سرمایهگذار را...
فروش ایده یکی از سادهترین مسیرهای کسب در امده از خلاقیت است. برای خرید و فروش ایده روش منحصر به فردی وجود ندارد. در این گزارش مراحلی پیشنهاد شده که با طی آن شانس موفقیت خود را در فروش ایده افزایش...
هرچند برونسپاری به عنوان یک ابزار کارآمد برای توسعه کسب و کار در جهان شناخته میشود، اما این کار چالشهایی دارد که در این گزارش به بررسی برخی از این چالشها پرداخته میشود.
برونسپاری به عنوان یکی از راهبردهای بسیار مهم در کسب و کار شناخته میشود که بسیاری از شرکتهای بزرگ دنیا در حال حاضر از آن استفاده میکنند. این گزارش دلایل برونسپاری و مزیتهای ایجاد شده در این...
شبکههای اجتماعی ابزاری بسیار مناسب در خدمت شرکتهای فناور هستند. استفاده از این شبکهها موجب کاهش هزینه بازاریابی و اثربخشتر شدن برنامههای بازاریابی میشود. در اینجا سعی شده تا راهکارهای مناسبی...
قیمتگذاری کالا یکی از موارد پر چالش در کسب و کار است که به بنا به شرایط و اهداف هر شرکت میتواند متفاوت از دیگر شرکتها انجام شود. اگرچه، برای قیمتگذاری مناسب یک فرمول مشخص وجود ندارد اما...
گاهی محققان و دانشمندان ایده خوبی داشته و درصدد راهاندازی کسب و کار جدیدی هستند. اما با قواعد کار آشنایی ندارند. مهارتی در نوشتن برنامه کسب و کار و جذب سرمایه ندارند. برای چنین افرادی، پیشنهاد...
در این گزارش چگونگی تعیین هزینههای یک محصول برای تعیین نقطه سر بهسر ارائه شده است. با بدست آوردن نقطه سر بهسر میتوان نقطه آغازی برای قیمتگذاری داشت و بر مبنای سیاستهای شرکت، قیمت نهایی محصول...
شرکتهای فعال در حوزه فناوری بالا، معمولا محصول یا خدمت جدیدی را به بازار عرضه مینمایند. اما این جدید و نو بودن، ضامن فروش موفق نیست. بازاریابی، کلید اصلی موفقیت مالی است. اما بازاریابی به تنهایی...
بازاریابی محصولات فناوری بالا با دیگر محصولات تفاوت عمدهای دارد؛ دلیل این امر، ویژگیهای منحصر به فرد این حوزه است. در این گزارش، ویژگیهای بازاریابی شرکتهای فناور معرفی شده و راهکارهایی برای...
بسیاری از کارآفرینان تصور میکنند که تولید یک محصول خوب تضمین کننده کسب و کاری خوب است. اما در عمل، تولید محصول، تنها نیمی از کار است. در حوزه فناوری بالا که هر روز نیاز مشتریان دستخوش تغییر...
بسیاری از محققان معتقداند که دوره اتخاذ یک مدل کسب و کار در شرکتهای فناور به سر رسیده است. در حال حاضر با توجه به تغییرات سریع بازار، شرکتهای فناور بهتر است حداقل از 5 مدل کسب و کار مختلف به طور...
پتنت کردن یافتهها همیشه برای شرکتهای کوچک و فناور چالشهایی به همراه داشته است. در اینجا برخی از این چالشها مطرح شدهاست و راهکاری برای شرکتهای فناوری بهمنظور استفاده از پتنتها با هزینه کم...
فضای نفسگیر رقابت بازار موجب شده تا شرکتهای فعال در حوزه فناوری بالا مجبور به بهبود دائمی عملکرد خود باشند. یکی از ابزارهای مورد استفاده در این مسیر، مدیریت صحیح نیروی انسانی است. شایستگی نیروی...